fredag 27 augusti 2010

Peanut butter pick me up

Eftersom jag nyss fick reda på att jag har borelia fanns det inte mycket annat att göra än att trösta mig med min absoluta favoritkaka just nu;  
Peanutbutter-chocolate chip cookie
(Skickar även en virtuell kaka till Lina som fyller år idag)


Use this!
  • 2,5 dl Jordnötssmör (helst crunchy)
  • 250 gram Smör (mjukt)
  • 2,5 dl Farinsocker
  • 2,5 dl Strösocker
  • 2 Ägg
  • 5 dl Vetemjöl
  • 2 tsk Bakpulver
  • 1/2 tsk Salt
  • 2,5 dl Choklad (hackad)
Do this! 
  1. Vispa ihop smör och jordnötssmör
  2. Vispa sedan i sockret
  3. Rör i (eller vispa långsamt) ett ägg i taget
  4. Blanda vetemjöl och bakpulver först och blanda sedan i det i den andra smeten
  5. Lägg sist i chokladen
  6. Rulla till bollar av valfri storlek och tryck sedan till bollarna lägg på plåten
  7. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader. Beroende på hur många du gör blir tiden olika ca 8-15 min. Vill du har knapriga kakor låter du de vara lite längre, vill du ha de sega lite kortare. Själv vill jag ha de sega och små (blir då ca 100 stycken) så 8 minuter brukar bli lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar