söndag 10 april 2011

Fru Borgenvik

I helgen hade jag äran att göra bröllopsdessert åt en fin vän som i lördags blev fru Borgenvik.  Jag fick tre krav ("önskamål") av bruden inför bakandet. Det skulle vara något med choklad, desserten skulle kunna serveras i glasen nedan och man skulle kunna äta det med sked. Alltså ganska fritt spelrum.
Jag valde att göra en brownie som jag bakade massvis av och sen mixade ner och blandade med dulce de leche (detta på samma vis som när man gör kakklubbor). Den nya degen kavlades sedan ut och cylindrar stansades ut. Kakcylindrana doppades sedan i mörk choklad. Resultatet blev en kraftigt chokladig brownie-puck (min mamma envisades med att kalla det "puck" så nu får det heta puck). 
Till detta serverades en halloncurd. Mumma!, tyckte bruden (och de flesta gästerna också)

Här är några av de 120 desserter som tillverkades


Det stiliga brudparet med desserten i hand. Ser rätt nöjda ut va?

1 kommentar: