torsdag 20 oktober 2011

Pinkies!


Från Brownie- till blondie- till Pinkie!
Hänger ni med? Brownie är ju med mörk choklad. Blondie är kusinen med vit choklad och från och med nu finns det även Pinkie; som en brownie fast med rosa choklad. 
Tänk så roligt man kan ha med candy melts.

Jag använde mig helt enkelt av ett alldeles vanligt blondie-recept och bytte ut den vita chokladen mot chockrosa candy melts som jag nyligen fått hem från staterna.

Mmm! En påse full med konstiga oljor, socker och färgämnen coming right up!

230 gram rosa choklad
230 gram smör
4 ägg vispade
4 dl strösocker
3 tsk vaniljsocker
5,5 dl vetemjöl
1,5 dl hasselnötter 


Sätt ugnen på 175 grader. Smöra och mjöla en form, ca 28x18 cm. 
Smält chokladen och smöret tillsammans över ett vattenbad. Rör samman så de blir en homogen smet. Dra bort kastrullen från platten när det är smält. Vispa ägg, socker och vanilj till en fluffig smet. Vänd ner mjölet och blanda sist ner chokladsmeten och vänd ner hasselnötterna. Häll smeten i formen och grädda i ugnen i ca 25-30 minuter, börja vid 20 minuter och testa med sticka. Jag bakade min lite för länge vilket gjorde att den blev torr i kanterna o det är ju inte så kul.  


Jag önskar så mycket att jag kunde säga att det smakade fantastiskt. Men det smakar helt enkelt lite för lite, inte tillräckligt många dimensioner i smakerna. Detta eftersom det nästa bara smakar socker. Och mer socker. Tyvärr. Så himla mycket tyvärr.

Men med det sagt, är inte färgen A-MA-ZING?

4 kommentarer:

  1. Färgen är helt awsome!!
    Och om du inte är helt supersugen på att äta upp dessa så kan du ju återanväda dem till Cake Pops?! ;D Tror att det skulle bli riktigt ballt, och tillsammans med lite syrlig philadelphia ost så kanske en del av den värsta sötman nertonas..?

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka raringar :D Färgen är ljuvlig!

    SvaraRadera
  3. Hehe, redan gjort. är jag så förutsägbar?

    SvaraRadera
  4. Vilka läckra! Hade du inte sagt nåt så hade man trott att de smakade fantastiskt ;)

    SvaraRadera