onsdag 12 december 2012

En kall vinterdessert


Vill du ha en festlig, lätt och fräsch dessert? Kanske till nyår? Då kanske du ska testa en bubbel-float. 
Det är ju himla populärt i USA att dricka root-beer float vilket är glass i root beer. Jag tycker dock att detta är på tok för sött och sliskigt. Dock gillar jag iden med glass i någon vätska. Därför testade jag göra bubbel-float, med skumpa + sorbet.Alltså en mindre söt och mer fräsch variant av root beer float. Jag gjorde med hallonglass och tillsatte lite kardemumma så det kändes som det passade årstiden trots att det är en kylande dessert.








Bubbelfloat
Någon torr Skumpa av något slag (jag hade Freixenet men bara den är torr går det bra)
Hallonsorbet
En nya kardemumma

Fyll upp ett fint glas med ett par kulor sorbet. Strössla kardemumma på. Fyll upp med bubbel. Klart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar