söndag 21 augusti 2011

Österlen

Förra veckan var jag, min mor och ena syster på mini-semester på Österlen. Det var fantastiskt vackert och temat för resan blev mat och trädgårdar, här är två av favoritställena

Första stoppet blev på Olof Victors som är ett härligt, mysigt (och välbesökt) bageri, konditori och café.

Förutom frukost klämde vi också ner ett par sötsaker. Här en choklad tart.

Och här är en passionfruktsbakelse. Att de vunnit "årets konditori" och "skånes godaste tårta" tidigare var inte speciellt svårt att förstå.

Ett annat fantastiskt ställe att besöka på Österlen är Mandelmanns trädgårdar.
Jag började med att hitta en ny kompis. 

 Fortsatte med att bli imponerad av rader av ståtliga salladshuvuden. (Av någon anledning var salladen det enda jag fotade i trädgården)

Och avslutade med fika från kaffeluckan. Päronmuffins, lavendelbiscotti och citronglaserad muffins med... jag minns inte riktigt vad det va, men gott var det! Och så lite must till det.
Jag älskar must!

Top två muster

4 kommentarer:

  1. Trevlig inspiration, det ser vackert o gott ut.
    Snart är det dags att baka tartletter igen.

    SvaraRadera
  2. Squashmuffins var det ju! God!

    SvaraRadera
  3. ja visst e österlen underbart.. jag e uppvuxen här och efter år på resande fot och flyttande runder i sverige och utlandet e det österlen jag nu e tebax till

    SvaraRadera
  4. åå men. jag vill ju också vara med. Kom hit snart.

    SvaraRadera