onsdag 28 september 2011

I❤Passionsfrukt


 Den tredje och sista macarongen i tea-party trippletten var såklart grön. Efter ha hetsat runt på möllan efter Matcha powder (grönt Japanskt te) gav jag upp och tog mitt "vanliga" gröna te jag hade hemma och mixade till pulver. Precis som med de andra te-macarongerna ersatte jag en del av mandeln i mitt macarong-recept med teblad. I det här fallet använde jag 15 gram, men det lär variera beroende på vilket te du väljer att använda.

Jag ville fylla mina gröna macaronger med passionsfrukt och det slutade med att jag gjorde en passionsfruktssmörkräm men vägen dit var lite mer knölig än vanligt. Jag började med att göra passionsfrukts ganache. Eftersom jag bara hade 5 passionsfrukter och skulle fylla 40 macaronger med detta blev det såklart inte tillräckligt. Jag använde då istället passionfruktsganachen och blandade med samma smörkräm som jag hade i inlägget nedan(fast utan citron och honung). Nästa gång får jag hitta en bättre metod. Eller inte, för det blev sjukt gott. Syrligt och härligt.


 I❤Passionsfrukt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar