torsdag 20 januari 2011

Mera Stockholm

Jag gick ju inte bara på bakkurs när jag var på Stockholm utan sysselsatte mig även bl a med ett besök till Cupcake sthlm och fixade en kakklubbs-skog.
Besöket på Cupcake sthlm var mycket uppskattat och jag testade 6 av deras cupcakes. Ska det testas så ska det testas rejält är mitt motto. Vissa av de var lite mesiga och hade lite överbakta (=torra) cupcakes. Andra var helt fenomenala, det både i saftighet och sakkombination. Fäbojäntan med vanilj, lingon och svartpeppar kan jag varmt rekommendera. Likaså en annan med anis som jag kan inte minnas vad den hette men den var den allra bästa!


En skog av kakklubbor blev det också som sagt. Vi (jag och min ena syster) bakade brownies, mixade ner dem med lite philadelphia-frosting och formade de till "träd". Lätt som en plätt tänkte jag och skulle bara smälta den vita chokladen och det var där allt började gå åt helvete. Efter ha fått vatten i den vita chokladen såg den ut som en giftgrön grynig massa. Så den fick slängas. Så nu hade vi ingen "krona". Problem 2 var att våra "träd" inte fick någon riktigt bra konsistens utan envisades med att trilla av klubbpinnarna om och om igen. Gah! Två uppgivna, fast skrattade, systrar fick kämpa hårt för att få ihop den tänkta födelsedagspresenten. Med lite envishet och färgat socker lyckades vi dock få ihop något som, när man kisar, ser ut som en skog.



Dagisaction. Vi var i alla fall smarta och lade ett bakplåtspapper under.

 
Träd och svamp=skog


En uggla(?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar