söndag 6 maj 2012

Favoritbloggar a lá American

Min blogglista på min dator har uppåt 40 st bloggar på sig varav över 30 av de är bakbloggar.
Jag har alltså ganska många favoriter men ibland blir jag lite tramsig och vill helst hålla dem för mig själv, som mina egna kantarellställen som ingen annan får veta om. Nu tänkte jag dock sluta upp med dumheterna och tipsa er om 3 fantastiska amerikanska bakbloggar!


Först ut är Bakers Royale som verkligen är en favorit och består av en blandning av maffiga tårtor, drinkrecept och lektioner om hur du får till bästa smörkrämen. Dessutom har författarinnan en förkärlek till att stoppa alkohol i både isglassar och kakor. Vad tycks tex om cupcake podding shooters. Inte mig emot säger jag.


Bloggen som skrivs av Emma fylls av bakrecept och matrecept men också av gör-det-själv-intruktioner för att färga kläder eller bygga sänggavlar. Väldigt personlig och mysig feel-good-blogg som alltid inspirerar. (Tills man tröttnar på vintage-pluttisnuttegullet vill säga, men då är det bara ta en liten paus och sen återupptäcka den igen). Tycker du om denna så passa också på att läsa A Beautiful Mess, som Emma skriver ihop med sin syster.


Till sist en blogg som till störst del består av mat. Fantastisk mat. Men titt som tätt kommer det också något fantastiskt bakverk. Oftast inga superavancerade saker men ack så delikata. Vem blir inte lockad till att testa crack bark?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar