tisdag 29 maj 2012

Sable brenton med rabarbercurd och färska jordgubbar

Ursäkta frånvaron men när jag inte varit upptagen med att avsluta mitt exjobb har jag försökt njuta lite av solen. Dessutom är jag väldigt blogg omotiverad för tillfället. men det kanske vänder snart.
Förra veckan fyllde jag 25 och då åt vi en sån här härligt skapelse


Sable brenton äts oftas som små kakor men jag tycker den är så himla god att göra paj med så jag brukar använda den såhär.
Receptet har jag fått från sebastiens kokbok,  så köp boken eller fråga honom snällt så kanske ni få det.



På hade jag rabarbercurd som jag gjorde på samma sätt som citronsurden i inlägget under fast jag ersatte den pressade citronen med rababerpure. Och så lite färska jordgubbar på det. Supersomrigt och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar