tisdag 9 november 2010

Lime/blåbär/choklad


I all hast slängde jag ihop några muffins i morse. Jag stoppade i vad jag råkade ha hemma och idag råkade det vara blåbär, lime och vit choklad. Jag tyckte det blev finfint trots att jag brukar vara ganska negativt inställd till cupcakens tråkigare kusin muffins.

Recept;
Vispa pösigt
2 ägg
1,5 dl strösocker
florsocker

Blanda ner 
100 gram smör, smält
2 dl filmjölk
Rivet skal av 1 lime

Blanda samman och rör sedan ner i den andra smeten
5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Rör sist ner
150 gram blåbär
80 gram vit choklad, grovt hackad
(här kan du variera i all oändlighet vad du vill ha i)

Häll i formar och grädda i 20 minuter på 200 grader.



2 kommentarer:

  1. muffins är bast tyycekr jhag men inte tina!

    SvaraRadera
  2. Ylva tycker laqvendelmuffins vore gott

    SvaraRadera