söndag 8 april 2012

Ägg-citing



Jag trodde ju inte att jag skulle hinna baka egna påskcupcakes men nu blev det visst så ändå. Syrran fixade påskmiddag och jag såg det som ett strålande tillfälle att baka. Som jag nämnt innan finns det ju inte så mycket köksverktyg i min systers kök så jag fick köpa en visp och en kakmix från sprinkles. Instruktioner till hur man gör de här cupcakesen finns, som jag redan nämnt, hos cupcake experiment som ni hittar här.




Eftersom jag inte hade någon cupcakeplåt gjorde jag små foliekorgar till varje ägg så att de skulle stå upp under bakningen.  Kanske inte det mest sparsamma men det funkade fint. 
För att färga mina ägg hällde jag i lite karamellfärg när de låg i saltvattnet. Tjusigt värre blev det.


Eftersom man m å s t e ha cream cheese-frosting till red velvet spritsade jag en liten klick på varje, så blev det fula hålet dolt också. 




Fotona är tagna av min systers kille, Alex, och han kan ju sina grejer om man säger sa. För att se fler bilder av Alex, klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar