torsdag 5 april 2012

världens bästa cookie och minicupcakes


Idag har jag ätit en av de bästa cookies jag smakat i mitt liv, och den var dessutom vegansk. Stället heter Birdbath/Vesuvio bakery och ligger i SoHo. Det var superfint och personalen var jättegullig. Rekommenderas varmt.
Tyvärr har jag ingen bild på cookien för den slank ner på två sekunder...




Av en slump gick vi förbi Baked by Melissa cupcakes, som är ett hål i väggen i SoHo där man köpa minicupcakes. Och då är de verkligen mini, mycker mer mini än de man bakar i sin mincupcake-plåt hemma i Sverige. Det finns i en rad olika smaker och vi testade mintchoklad, Peanutbutter/jam och cookiedough. Alla var goda men ingen tog oss med storm. Helt ok som färdkost men inget att köpa hem för att imponera tyckte vi. 



Jag har ocksa testat Root beer float vilket ar root beer med en skopa vaniljglass i. Ganska sott och ganska ackligt. Roligt att ha testat det men inget jag bestaller igen om man sager sa...

1 kommentar:

  1. vi köpte också cookie där, tror jag, men minns inte att de var SÅ goda. Hmmmmm

    SvaraRadera