lördag 7 april 2012

La Maison du macaron och Doughnut plant



Har kommer det annu mer kakrapporter fran New York. I dagarna letade vi oss till La Maison du macaron, vilket ar ett helt fantastiskt litet konditori/cafe pa 23rd street. Efter att ha testat nagra halvkassa macaronger dagen innan blev lyckan total nar jag steg in genom dorren. Macarongerna sag helt perfekta ut och det fanns hur manga smaker som helst, bade klassiska som vanilj och mork choklad men och kreativa nya sa som tarte tartin och nougat/lavendel. Lyckan alltsa! 






Vi stannade och fikade och mumsade snabbt i oss macaronger med bourbon, tarte tartin och svarta vinbar. Mmm... Eftersom jag inte riktigt fick nog kopte jag med mig nagra stycken som fardkost, ungefar 7 stycken. Och da fick man saklart varldens finaste lada till sina macaronger. 


Lyckliga fortsatte vi nagra kvarter vaster ut pa 23e och kom da till Doughnut plant som ar en munkshop med mumma munkar. Eftersom att jag upptackt tres leches nagra veckor sedan sa bestallde jag en tres leches. Pontus ville ha en jordgubb. Trots sockerchocken fran macarongerna 10 minuter tidigare tryckte vi glatt ner munkarna. Mmmm! Min var absolut godast men jordgubben satt fint den med. Det fanns en hel del roligare smaker att testa bland sa ett besok ar absolut att rekommenderas bade for den som redan gillar munkar men ocksa for den skeptiska. 

Pontus inne pa Doughnut Plant

Tres leche munken och mitt New York-inkopta superglittriga nagellack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar