fredag 6 april 2012

Varldens samsta cookies och Mollys cupcakes

For nagra dagar sedan gick vi forbi en kakbutik pa bleecker st som hade gigantiska cookies. Kul tankte vi och gick in och kopte tre olika smaker med mig, choklad, pecan och havre/russin. 
Sa har nojd var jag innan jag smakat



Efterat, not so much. De var torra, ackliga och bara daliga. Ett bett pa varje kaka sen akte de gigantiska cookisen ner i narmsta soptunna. 


Som tur var hittade vi det har fantastiska stallet, Mollys cupcakes, lite langre ner pa samma gata. Pa utsidan skryter de med att de vann den har sasongens cupcake war, och det racker for att locka in mig. 


Vi kopte tre stycken olika; creme brulee, elcair och butterscotch caramel. Alla tre fick klart godkant. De var precis sa som man onskade att de skulle vara; saftiga, inte for sota och smakade det de uppgav sig att smaka. Enda minuset var att fyllningen i eclairen inte var creme patissiere och det hade man ju onskat. Creme brulee var favoriten och den hade en knackig yta som man fick sla sonder for att kommer in till det mjuka inre. Mmmm... 


1 kommentar:

  1. Geezus, så avundsjuk jag är på dig just nu Ida! Jag dör!

    SvaraRadera