fredag 13 maj 2011

Sk8 or die!

Det här kan vara den mest awesome kakorna jag någonsin gjort.
I alla fall, det är amerikanska sugar cookies, men som skateboards. Helt enkelt awesome. Mega-awesome that is!

Bräda och hjul är gjorda av sugar cookies, receptet finns här
Hjulen fästes sedan med hjälp av smält socker som jag smälte i en stekpanna, var försiktiga det är galet varmt!

Som griptape strök jag först på svart royal icing och sen färgade jag strösocker svart och tryckte på. Genialt! om jag får säga det själv. Undersidan av brädorna målade jag med royal icing. Dock hade jag lite slut på energi, spitspåsar och fantasi så jag blandade bara grönt och röd och spritsade runt. Undersidan är helt klart det som kan förbättras på mina brädor.

Ett försök att få den där böjen brädorna var att baka brädorna över en folie-ränna.


Det gick inte så bra. Dessutom brände jag plåten för jag var för upptagen med att fira att min vän skulle bli moster.


Så jag bakade de helt enkelt platta och la brädorna sedan på folierännan och hoppas på att de skulle böja till sig lite. Det gjorde de. Inte.


Hjulen och griptapen på






Har du någonsin sett en sån cool kaka? Skulle inte tro det...


Till slut, en bild på mig och min bräda. Det bjuder jag på.


7 kommentarer:

  1. Du står ju inte på brädan... (fake-åkare)

    SvaraRadera
  2. Ohhhhh. Första dissen på bloggen, Fett

    SvaraRadera
  3. skulle man inte kunna ha de runda ihåliga godisarna i såna däringa godishalsband som hjul?

    Hälsningar: en inte så anonym viktigpetter

    SvaraRadera
  4. En annan anonym tycker det är på tiden med lite bloggbattle och dissar här, så du inte bara får positiva kommentarer. Lame!

    SvaraRadera
  5. Och till Lina; Visst skulle man kunna det, men det vore ju ingen utmaning. Att använda färdiga hjul alltså.

    SvaraRadera