lördag 25 september 2010

Bananas?

Efter att mina några vänner i min klass pratat om Gino tänka jag att det borde jag ju testa.
Då min far fyllde år igår bjöds det på ett perfekt tillfälle. I de flesta Gino-recepten är det jordgubbar men jag tycker hallon är så mycket godare så jag valde att ha det istället.


Use this!

  • 2 Banan
  • 2 Kiwi
  • 150 g hallon
  • 1 lime
  • 100 gram vit choklad

Do This!

  1. Skala och skiva frukterna. Pressa limen över.
  2. Riv chokladen ovan på
  3. Gratinera i ugnen tills chokladen får en fin färg
  4. Ät som den är eller med glass



Jag tycker det var fint med de syrliga hallonen och kiwin. Banan är dock något jag har ganska svårt för och tillsammans med chokladen påminde smaken lite om "scout-banan". Varma hallon och vaniljglass är något av det bästa jag vet så nästa gång byter jag nog helt enkelt ut bananen mot något annat, kanske björnbär eller apelsin.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar